Tuesday, August 31, 2010

Malam merdeka.


Fuh! Da lame x berusik blog aku nih. asyik tade mase je. Nasib baik ade free nih.
oke, aku nak crite pasal berbuke puase, malam merdeka, and pagi merdeka :)

30 august 2010, aku dipelawa oleh kawan aku ikhwn untk berbuke puase dengan membe2 poly dye kat permaisuri resort. So aku pun join jew.

Pukul 6.30 betolak dari rumah pergi ke permaisuri. smpi2 trus makan sebab da time berbuke.
makanan kat permaisuri tak banyak choice + tak berape nak sedap. Rase nye sebab hotel baru kowt.

Pas makan ade game kings and queens. Kitorg kene vote untk kings and queens.

After that ade cabutan bertuah and aku agak bertuah la malam tu and dapat hadiah :)

majlis habis pukul 9 stengah.

-tamat bahagian berbuke puase-

After da selesai sume, kitorg pergi ke ruma fahmi balau untk plan nak lepak mane.
iye la, tak kan malam merdeka nak lepak rumah je. nak lepak PD tahun ni macm tak berape nak meriah.

Kitorg da wat plan untk jalan2 kat seremban. Dalam perjalanan nak ke seremban, kawan ikwan text. Jorg cakap ade duit lebih untk majlis berbuke puase.

so kitorg pg amik and busking jap kat depn ruma dyorang. Count down merdeka pu kat depn ruma dyorang sebab da telambat untk lepk mane2.

after that kitorg pun gerk pg seremban and jumpe kawan dye kat sane. dalam perjalanan kat highway kitorg napk ade eksiden kat seberang jalan kitorang. rase nye kerete and moto. kerete tu tebalik moto tu tak tahu la ape jadi.

smpai seremban.

jalan penuh dengan mat rempit and buny
i ekzos paip yang membingitkan.

terus pegi dataran senawang and jalan2 kat ekspo dye.

pastu pegi minum and shisha.

jam da pukul 3 stengah pagi, mate pun da layu.

kitorang decide untk balik.

mase kat highway dri jauh kitorg nampak kerete terbakar, nak lalu takut kerete tu meletup plak. So kitorg pun berhenti.

Park kerete kat tepi, nyalakan lampu hazard and keluar kerete.

pg usha ape jadi.

aku jalan depan sikit nampak mat rempit terbaring kat tepi jalan. jalan penuh dengan darah. dye da tak bergerak. kawan2 dye ramai gak kat situ. aku borak2 rupenye bodak poly PD tp aku tak kenal ar. kawn dye cakap budk tu da takde nadi. paham2 la.

Aku dapat tahu dari bro mane ntah dye cakap budk tu belumbe and jatuh pastu kerete langar moto dye seret jauh jugak la and kerete tu terbakar. Kereta honda kot!
Kawan budak tu plak cakap jorang bawak moto mcm biase je. pastu ade moto langar dari
belakang and budak tu jatuh. moto dye terseret dengan kerete.

Aku mengigil + takut + insaf + kesian.
Dah la nak dekat raya. budk tu tak sem
pat la nak raya. yak tahu la macm mane family dye rase.

pastu ambulance smpi and jorang tak dapat buat ape2. aku difahamkan kalau eksiden and orang tu meningal di tempat kejadian ambulance tak boleh angat mayat. hanya polis je boleh.
selang due tige minit bomba pulak smpai.

kitorang pun gerak la. sebab da tak larat sangat.

smpai ruma aku pun tido.

Merdeka tahun ni tak la special sangat tapi macm memberi pengajaran kepada aku untk bawk kerete dengan berhati2.

Selamat Hari Kemerdekaan Yang Ke-53.

Majlis Berbuke Puase




I'm Proud To Be Malaysian :)





















No comments:

Post a Comment